Maite Marzo

foto_carnet

Secretària acadèmica

mmarzo@peretarres.org

• Doctora en Pedagogia (2007) per la facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona amb la tesi doctoral: Cararcterísticas de los educadors sociales de los recursos residenciales de atención a la infancia y a la adolescencia de Barcelona y provincia
  • Postgrau Metodologia d’avaluació i millora de la qualitat asistencial, Fundació Avedis Donabedian, Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
  • Màster en Intervenció socioeducativa amb infancia i adolescència en situació de risc o conflicte social, Centre de Postgrau PereTarres, Universitat Ramon Llull, 1996
  • Llicenciada en Pedagogia per la Facultat de Filosofia i Ciencies de l’ Educació (Universitat de Barcelona, 1988)

Experiència

• Especialitzada en Intervenció socioeducativa amb infància i adolescència en situació de risc social, i en Qualitat en les organitzacions socials.
  • Des de 1996 és professora a la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, Universitat Ramon Llull.
  • Des de 2007 assumeix la direcció del màster universitari en Direcció, gestió i intervenció en Serveis Socials Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, Universitat Ramon Llull.

Dades interessants

• Membre del grup de recerca IARS de la Facultat de Pedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona
  • Ha participat en diferents investigacions sobre infància en situació de risc i en qualitat en la intervenció social
  • Des de 2003 és membre del GRUP DE RECERCA D’INFÀNCIA I FAMILIA, GRIF, (Investigació, Avaluació i Formació en Pedagogia Social i Treball Social), adscrit al Departament MIDE de la Universitat de Barcelona

Publicacions i ponències

• Marzo, T. (2009).Educador social i infància en situació de risc. L’atenció residencial a infants i adolescents a Catalunya. Generalitat de Catalunya. Departament d’Acció social i Ciutadania. Col•lecció “Infància i adolescència” núm. 1, Barcelona.
  • Marzo, T.; Fajardo, S. Gestió d’equips humans de recursos residencials d’infants i adolescents. Proposta estàndard de la descripció del lloc de treball de l’educador/a social. Comunicació en el II Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya, 26 i 27 de març de 2009. Hospitalet de Llobregat, Barcelona.
  • Marzo, T.; Morata, T. La professionalització de l’educador social en context residencial amb infància: del model tecnocràtic al model participatiu. Comunicació en el I Congrés Català de l’Educació Social, 26 i 27 de novembre de 2009. Vic, Barcelona.
  • Marzo, T. (2008). “Características de los educadores sociales de los recursos residenciales de atención a la infancia y adolescencia en Catalunya”. Revista de Intervención psicosocioeducativa en la desadaptación social, núm. 1, Barcelona
  • Marzo, T.; Miguel, S.(2.004) “El compromís en els processos d’acompanyament personals”. Revista Catalana de Pedagogia. Volum 2, 2003. Barcelona: Societat Catalana de Pedagogia.
  • Aymerich, T.; Marzo, T. (2003): “Universalització de la qualitat com a dret de les persones: un marc referencial en l’exercici de l’educació social”. En Planella, J. y Vilar, J. L’educació social: projectes, perspectives i camins. Barcelona: Edicions Pleniluni.
  • Marzo, T. (2003).La qualitat de la gestió de les organitzacions no lucratives. Mòdul 2.Direcció Estratègica. Postgrau d’Organitzacions No Lucratives. Barcelona: Pere Tarrés (URL).
  • Marzo, T; Montané, S; (2002) “Models de Qualitat :EFQM i ISO” a EDUCACIÓ SOCIAL. Barcelona: Revista d’ Intervenció Socioeducativa, nº 21
  • Marzo, T; Montané, S; (2002) “Eines per a l’avaluació de la qualitat” a EDUCACIÓ SOCIAL. Barcelona: Revista d’Intervenció Socioeducativa, nº 21
  • Marzo, T. et al. (2002): Manual de qualitat dels centres d’esplai del Moviment de Centres d’Esplai Cristians. Fundació Pere Tarrés.
  • Armengol, C. i Marzo, T. (2001) “Formes d’autoregulació i compromís públic de les organitzacions socials i de serveis” dins EDUCACIÓ SOCIAL. Barcelona: Revista d’Intervenció Socioeducativa, nº 17
  • Lorente, X.; Marzo, T.; Miguel, S. i Planella, J. (2001) “El compromís de l’Educador Social: Un nou horitzó”, Ètica i qualitat en l’acció socioeducativa. Barcelona: XV Congrés Mundial AIEJI. III Congrés Estatal de l’Educador Social.
  • Marzo, T. (2000) ” La qualitat de vida en la societat del benestar. La qualitat de vida de la gent gran. L’atenció a la gent gran.” 4art. Congrés Nacional de la Gent Gran. Departament de Benestar Social.