Miguel Ángel Pulido-Rodríguez

Vicedega_Miguel_A_Pulido_df

mapulido@peretarres.url.edu
Researchgate // ORCID ID: 0000-0002-5142-8184//Researcher ID: K-9853-2014// Google Scholar

Projectes de recerca en curs

• Diplomat en Educació Social a l’Escola Universitària d’Educació Social – Fundació Pere Tarrés –  Universitat Ramon Llull (URL). 1997-2000.
  • Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Barcelona (UB). 2000-2003.
  • Estudiant de Recerca a la London School of Economics and Political Science (LSE). 2007.
  • Doctor per la Universitat de Lleida (UdL). 2011.

Experiència investigadora

Publicacions

Articles JCR:

Articles a revistes científiques amb avaluació externa (peer review)

Altres articles a publicacions científiques o divulgatives

• Ruiz, Laura; Pulido, Miguel Ángel (2012) Las Tertulias Literarias Dialógicas, al Periódico Escuela, núm. 4. pp 1-3.
  • Benavent,  Enric; Martínez, Òscar; Pulido, Miguel Ángel (2010) Sociedad de la información y el conocimiento: personas, tecnología y cambio social, en Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, núm. 44. pp 28-44
  • Pulido, Miguel Ángel (2007). Educació a distància o semipresencial, en Papers d’Educació de Persones Adultes, núm. 53. pp. 13-14.
  • de Botton, Lena; López, Laura; Malé, Jordi; Pulido, Cristina; Pulido, Miguel Ángel; Thiak, Ababakar; Tortajada, Iolanda (2006) Lectura intersubjetiva e intercultural del tratamiento informativo de los hechos de Ceuta y Melilla, als Quaderns del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, núms. 23-24. pp. 51-66 [English version]
  • Elboj, Carmen; Pulido, Miguel Ángel (2004) Nuevas tecnologías en el medio rural, a Cuadernos de Pedagogía, núm. 341. pp. 73-75.
  • Pulido, Miguel Ángel (2004) TIC al servei de la comunicació, a Papers d’educació de Persones Adultes, núm. 45. pp. 18-20.
  • Pulido, Miguel Ángel (2004) El cinema com a recurs per a l’aprenentatge, a Papers d’educació de Persones Adultes, núm. 42-43. pp. 17-19.

Capítols de llibre (incloent actes publicades de congressos):

• Pulido, Miguel Ángel; Rodríguez, Cristina; Tortajada, Iolanda. (2009). ¿Cómo interpretan los grupos culturales su representación mediática?, en AAVV (2009) Actes del Congrés  ‘El Congreso Iberoamericano de comunicación en la era digital. Sevilla: Universidad de Sevilla.
  • López, Laura; Pulido, Cristina; Pulido, Miguel Ángel; Tortajada, Iolanda. (2008). Bases teóricas para el análisis de la representación de las relaciones afectivas en los medios, a Moragas i Spà, Miquel (coord) (2008) I+C Investigar la comunicación. Actes i memòria final del Congrés Internacional Fundacional AE•IC. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés: Universitat Autónoma de Barcelona.
  • Pulido, Miguel Ángel. Critical Digital Education, en Soto, Lourdes (coord.) (2007) The Praeger Handbook of Latino Education in US. Westport, CT: Praeger Publishers.
  • Pulido, Cristina; Pulido, Miguel Ángel; Serrano, M. Ángeles; Tortajada, Iolanda (2007) Dialogic Reading: Learning to Read Through Interaction, a International Communication Association 57th Annual Conference.
  • Pulido, Cristina; Pulido, Miguel Ángel; Tortajada, Iolanda (2006) ¿Puede haber un entorno participativo que no se haya diseñado desde la participación? A III Congreso online de l’Observatorio de la Cibersociedad: Conocimiento abierto. Sociedad libre.
  • García, Carme; Manso, Inmaculada; Pérez-Portabella, Antoni; Pulido, Miguel Ángel; Tortajada, Iolanda.(2005) El papel de la interacción en el aprendizaje, al Llibre d’actes de “Primeras Jornadas sobre la enseñanza de la Computer-Human Interaction. pp 135-141. Puertollano: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha”

Altres dades rellevants

Projectes d’investigació seleccionats als que ha participat:

Programa Marc:

Workaló. The creation of new occupational patterns for cultural minorities: The Gypsy case.
IMPR – Improving the human research potencial and the socio-economic knowledge base. (IMPROVING)- Comissió Europea. Direcció General XII. 2001-2004.

Pla Nacional I+D+i

Altres

Beques competitives concedides

Beca per a la formació del personal investigador universitari:  Departament de Filologia Catalana i Comunicació. Beca FI – AGAUR – Generalitat de Catalunya. 2004-2007. Universitat de Lleida.

Beques per a estades d’investigació pre-doctorals i duració

• Beca/Bossa de viatge pre-doctoral: AGAUR 2006 BE-2 00347. Multiculturalism and media.  Graduate School of Education and Information Studies. Department of Education. University of California at Los Angeles (UCLA). 5 d’abril – 4 de juliol 2007. : Graduate School of Education and Information Studies. University of California at Los Angeles (UCLA). Los Ángeles, USA.
  • Beca/Bossa de viatge pre-doctoral: AGAUR 2007 BE-1 00327. Communicative Critical Methodology and Dialogical Design  of Human-Computer Interaction. 8 de agosto – 11 de noviembre de 2007. Department of Media and Communications. London School of Economics and Political Science. London, UK.

Membre d’equips editorials de les següents revistes:

Trabajo Social Global. Revista de investigaciones en intervención social

Communication & Social Change.

Experiència en l’àmbit de l’acció social

@Miguel_A_Pulido