Paco López

foto_carnet

Degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull

plopez@peretarres.org

• Màster en Teràpia breu estratègica pel Centro di Terapia Strategica di Arezzo i el Mental Research Institute of Palo Alto.
  • Doctor en Psicologia per la Universidad de Valladolid
  • Llicenciat en Psicologia per la Universidad Pontificia de Salamanca
  • Primer cicle de Pedagogia i Filosofia a l’Instituto Superior de Filosofía de Valladolid – Universidad Pontificia de Salamanca

Experiència

• Com a responsable de projectes d’intervenció amb infants, adolescents i joves, ha estat Coordinador dels programes de prevenció de drogodependències en l’àmbit juvenil del Consejo de la Juventud de Castilla y León, Coordinador de la Casa de Juventud “Aleste”, en Valladolid, soci fundador i presidente de “Adrede, S. Coop” (cooperativa d’animació comunitària) i educador en diverses projectes del Centre Juvenil “Martí Codolar”, de Barcelona.
  • Com a formador de professionals de l’acció social, ha participat o participa en els equips docents dels Graus en Educació Social i Treball social, del Màster Universitari en Models i estratègies d’intervenció social i educativa amb Infància i Adolescència i del Màster Universitari en Pedagogia Social i Comunitària. Té una amplia trajectòria docent en matèries relacionades amb la Psicologia social i educativa i la Pedagogia Comunitària, tant a la Universitat (en la que és docent des del 1996) com en d’altres contexts de formació d’agents educatius i socials.
  • En l’àmbit escolar, ha estat coordinador del Servei d’Assessorament Psicopedagògic de les Escoles Professionals Salesianes de Sarrià, en les que també ha desenvolupat la docència en les matèries de Formació i orientació laboral, Relaciones en l’entorn de treball i Ètica sociolaboral als cicles formatius de grau mitjà i superior i Psicologia i Filosofia al Batxillerat.
  • Ha centrat les seves aportacions científiques en la vessant aplicada de l’assessorament psicopedagògic en contexts d’educació formal i informal i en l’anàlisi de les estratègies comunicatives i els processos d’aprenentatge, especialment en àmbits i temàtiques relacionades amb l’educació social. Actualment coordina la línia d’investigació en competències socials en l’acció social del grup de recerca de la Facultat.

Publicacions: